۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۵۲۸۵۵
آیت‌الله اعرافی:

مسجدالاقصی نماد امت و تمدن اسلامی است | جزئیات همایش بین‌المللی قدس شریف

مسجدالاقصی نماد امت و تمدن اسلامی است | جزئیات همایش بین‌المللی قدس شریف
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان جزئیات همایش بین المللی قدس شریف گفت: مسجدالاقصی نماد امت و تمدن اسلامی است و اهتمام جهان اسلام به قدس، اهتمامی اسلامی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری آیین افتتاحیه همایش بین‌المللی قدس شریف که با حضور رسانه‌های جمعی برگزار شد، اظهار داشت: تشکیل این جلسه برای اعلام یک همایش بزرگ بین المللی در فضای مجازی همزمان با روز قدس و ماه مبارک رمضان است.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: روز جمعه آخر ماه رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس در شهرهایی که سفید و زرد است و امکان اقامه نماز جمعه وجود دارد، در نماز جمعه بیانیه روز قدس قرائت خواهد شد و در تهران به شکل راهپیمایی در قالب حضور خودرویی و اعلام نمادین خواهد بود.

وی با اشاره به جبران کاستی محدودیت برگزاری راهپیمایی روز قدس بدلیل شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: مجموعه برنامه‌هایی چون همایش بین‌المللی قدس شریف در روزهای ۲۹و ۳۰ اردیبهشت در فضای مجازی برگزار می‌شود و از ۱۸کشور سخنران دعوت شده است.

آیت الله اعرافی افزود: قدس و مسجد الاقصی نماد امت و تمدن اسلامی است و اهتمام جهان اسلام به قدس و دفاع از آرمان فلسطین اهتمامی اسلامی و گره خورده با منافع ملی تمام کشورهای اسلامی است چون اسرائیل به شکل غاصبانه‌ای بوجود آمد تا به منافع همه امت اسلام یورش برده شود. ما شاهد یک پرونده 72ساله ننگین هستیم که در آن انوئاع ترورها و مظالم را در فلسطین شاهد هستیم و ازسویی دیگر شاهد مقاومت فلسطین برابر دشمنان اسلام بودیم. 

وی ادامه‌ داد: با پیروزی انقلاب معادلات جهانی و منطقه این تغییر کرد و با شکل‌گیری حزب الله و مقاومت فلسطین اسراییل به محاصره نیروهای مقاومت درآمد و برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی شکست را تحمل کرد.

آیت‌الله اعرافی افزود: این همایش بزرگ اعلام جدیدی است که در آن کشورهای مسلمان و نیروهای اسلامی در سراسر عالم یک بار دیگر همراهی خود را با مقاومت اسلامی فلسطین اعلام می کنند.

وی با بیان اینکه دکترین جمهوری اسلامی بر اساس اعلام رهبر معظم انقلاب برپایه انتخابات آزاد در فلسطین با حضور همه فلسطینیان است، گفت: اگر جهان منطق درست را بفهمد و زورگویان عالم به آن تمکین کنند دکترین ما انتخابات آزاد در فلسطین با حضور همه فلسطینیان است. آن گاه که این منطق روشن بین المللی مورد قبول واقع نشور جمهوری اسلامی ایران و مقاومت اسلامی و امت اسلامی به مبارزه مشروع و مقاومت برابر اشغال و تروریسم بین المللی معتقد است. این مقاومت مشروع است و به این دلیل است که اشغالگران و حامیانشان به دکترین انتخابات آزاد تن نمی‌دهند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه این همایش و حضور در دفاع از آرمان بین المللی قدس اهمیت دارد چون منطقه با شرایطی چون معامله قرن مواجه است، گفت: متاسفانه آمریکایی‌ها خلاف همه قواعد بین‌المللی طرح معامله قرن را مطرح کردند و به خیال خودشان می‌خواهند غصب‌های مجدد و پیشین فلسطین را با آن حل کنند و به خیال خود می‌خواهند سازشی میان فلسطینیان و اشغالگران ایجاد کنند و مسجدالاقصی را که نماد اندیشه اسلامی است، به صورت نهایی به عنوان پایتخت خود اعلام کنند.

مدیر حوزه های علمیه  با اشاره به اینکه در میان کشورهای اسلامی برخی مزدوری خود را به حد اعلی رسانده‌اند و آشکار یا نهان به معامله قرن روی خوش نشان دادند، تصریح کرد: این همایش و همه پیام های رسایی که امسال در قدس طنین افکن خواهد شد، علاوه بر حمایت قاطع از آرمان فلسطین به طور ویژه نظر کاملا منفی خود را درمورد معامله قرن اعلام می‌کند و می گوییم که پیشاپیش معامله قرن محکوم به شکست است و مقاومت اسلامی و گروه های اسلامی هرگز به آن تن نخواهند داد.

وی تاکید کرد: دولت های اسلامی حتی اگر آماده مبارزه مستقیم با اسرائیل نباشند، حداقل مبارزه آرام و منفی با اسرائیل را شروع کنند که آن قطع همه روابط سیاسی و اقتصادی با اسراییل و حمایت از آرمان فلسطین در مجامع بین المللی است./998/د102/ق

 

تعداد بازدید : 2
میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
حمایت قاطع از این اقدام در دفاع از پیروزی آرمان مقاومت
2
0